sobre a internet e os conteudos à borla…

todo este fenómeno do cidadão-jornalista e cidadão-fotojornalista tem gerado discussões e posts sem fim por esse planeta fora… à pouco tempo, entrou no ‘mercado’ português o sistema dos creative commons, no sentido de agilizar ou facilitar o uso de contéudos disponibilizados na internet – essa grande agência de baixo custo… o copyright é tramado no que toca a aumentar os lucros das grandes empresas.

e eis a opinião de um fotógrafo. mais uma vez, com argumentos bem interessantes. aliás, aqui em portugal, não se tem discutido este assunto tanto quanto gostaria, e como seria necessário. comments people?

How the anti-copyright lobby makes big business richer | The Register:
We’re continually being told the Internet empowers the individual. But speaking as an individual creative worker myself, I’d argue that all this Utopian revolution has achieved so far in my sector is to disempower individuals, strengthen the hand of multinational businesses, and decrease the pool of information available to audiences. All things that the technology utopians say they wanted to avoid.

Technorati Tags: , , , ,

Advertisements

One Response to “sobre a internet e os conteudos à borla…”

  1. muito interessante.
    nao sei onde isto vai parar mas, de qualquer forma, o gamanco estah instituido…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: